{"id":16088,"date":"2023-10-28T08:00:16","date_gmt":"2023-10-28T08:00:16","guid":{"rendered":"https:\/\/www.educatius.nl\/?post_type=edu-news&p=16088"},"modified":"2024-08-16T13:47:32","modified_gmt":"2024-08-16T13:47:32","slug":"educatius-berekening-van-co2-uitstoot","status":"publish","type":"edu-news","link":"https:\/\/www.educatius.nl\/edu-news\/educatius-berekening-van-co2-uitstoot","title":{"rendered":"Educatius methodologie voor berekening van CO2-uitstoot"},"content":{"rendered":"\n

Educatius’ methodologie voor het berekenen van de CO2-uitstoot van studentenvluchten in 2022<\/h1>

<\/p><\/div><\/div><\/section>\n\n\n\n

\n
\n

Educatius’ methodologie voor het berekenen van de CO2-uitstoot van studentenvluchten in 2022<\/h2>\n\n\n\n

De reis om onze milieueffecten te begrijpen begint met het berekenen van onze uitstoot, dus zijn we begonnen met de studentenvluchten naar Educatius-programma’s, waar het merendeel van onze scope 3- en totale uitstoot vandaan komt. In dit document leggen we de methodologie uit die we hebben gebruikt om de uitstoot van vluchten te meten.<\/p>\n\n\n\n

Gegevensverzameling<\/h3>\n\n\n\n

We hebben gegevens verzameld van alle kantoren van Educatius Group. De verzamelde gegevens omvatten informatie over vluchten met een totale afstand van meer dan 61 miljoen kilometer. Op basis van deze gegevens hebben we de uitstoot geschat op ongeveer 6.600 metrische ton CO2e. In de toekomst zullen we doorgaan met het verbeteren en elk kwartaal gegevens verzamelen om de nauwkeurigheid te waarborgen.<\/p>\n\n\n\n

Formule<\/h4>\n\n\n\n

We gebruikten de richtlijnen van de International Civil Aviation Organization (ICAO<\/a>) om de uitstoot te berekenen. De ICAO is een gespecialiseerde organisatie van de Verenigde Naties die verantwoordelijk is voor het beheer en de standaardisatie van internationaal luchtverkeer. We hebben de vier stappen doorgenomen om dit te cre\u00ebren en ons in staat te stellen de gegevens van 2022 te berekenen.<\/p>\n\n\n\n

Stap 1<\/strong>: Schatting van het brandstofverbruik van het vliegtuig
Om het brandstofverbruik te schatten, gebruikten we de ICAO-website om het brandstofverbruik per reis (in kg) te berekenen voor specifieke vliegtuigen die voor elke ingevoerde reis werden gebruikt.<\/p>\n\n\n\n

Stap 2<\/strong>: Berekening van het brandstofverbruik per passagier
We gebruikten de RTK-gegevens om de passagier\/vracht-factor af te leiden, die werd gebruikt om het brandstofverbruik per passagier te berekenen.<\/p>\n\n\n\n

Stap 3<\/strong>: Berekening van bezette stoelen
Om het aantal bezette stoelen te berekenen, gingen we ervan uit dat alle vliegtuigen volledig zijn geconfigureerd met economische stoelen. Daarom is het aantal bezette stoelen gelijk aan het totale aantal stoelen vermenigvuldigd met de bezettingsgraad.<\/p>\n\n\n\n

Stap 4<\/strong>: Berekening van CO2-uitstoot per passagier
De CO2-uitstoot per passagier werd berekend met de volgende formule:
(Brandstofverbruik per passagier * 3,16) \/ Bezet stoel
op ICAO hier<\/a>.<\/p>\n\n\n\n

*De ICAO-website berekent het brandstofverbruik per reis (in kg) voor specifieke vliegtuigen die voor elke ingevoerde reis worden gebruikt, waardoor de CO2-uitstoot kan vari\u00ebren.<\/p>\n\n\n\n

Parameters<\/h4>\n\n\n\n

Om de uitstoot te berekenen, gebruikten we de volgende parameters:<\/p>\n\n\n\n